§ I. Informacje
ogólne
Pkt. 1
Forum
Stowarzyszenia Saab Klub Polska (dalej „Forum”) jest własnością
Stowarzyszenia Saab Klub Polska i jest częścią składową serwisu
http://www.saabklub.pl.
Pkt. 2
Dostęp
do Forum jest bezpłatny, jednak, aby w pełni móc korzystać z jego
funkcji, wymagana jest rejestracja (założenie konta), wybranie
własnego nicka (nazwy użytkownika) oraz podanie poprawnego adresu
e-mail. Niektóre sekcje i działy strony oraz Forum są dostępne
tylko i wyłącznie dla Członków Stowarzyszenia z opłaconą
składką członkowską.
Pkt. 3
Poprzez
rejestrację na tym Forum wyrażasz zgodę, że nie będziesz
wysyłał/a żadnych treści, które są fałszywe, zniesławiające,
niedokładne, obraźliwe, wulgarne, wyrażające nienawiść,
napastliwe, obsceniczne, profanujące, zorientowane seksualnie,
grożące, naruszające prywatność, przeznaczone dla osób
pełnoletnich lub jakkolwiek naruszające polskie lub międzynarodowe
prawo. Oświadczasz jednocześnie, że nie będziesz publikować
żadnych materiałów chronionych prawami autorskimi, o ile nie
posiadasz praw do tych materiałów lub pisemnej zgody właściciela
praw do tych materiałów. Spamowanie, floodowanie, reklamy,
łańcuszki, piramidy oraz podżeganie są również zabronione.
Pkt. 4
Po
rejestracji masz możliwość wyboru nazwy użytkownika. Zalecamy,
abyś wybrał/a odpowiednią nazwę. Nigdy nie podawaj hasła do
konta, które za chwile zarejestrujesz, jakiejkolwiek osobie poza
administratorem, z powodu bezpieczeństwa i dla zachowywania
możliwości identyfikacji. Używanie konta innej osoby jest
niedozwolone. Osoby zakładające więcej niż jedno konto będą
upominane ostrzeżeniem, a dodatkowe konta będą usuwane. W
przypadku ponownego naruszenia tej zasady również podstawowe konta
takich użytkowników mogą zostać usunięte z jednoczesną blokadą
dostępu do Forum.
Pkt. 5
Zalecane
jest używanie złożonego i unikalnego hasła do konta w celu
uniknięcia kradzieży konta. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu na
Forum, będziesz mógł/a wypełnić szczegółowe informacje w
profilu. Staraj się pisać czytelnie i zrozumiale. Jakakolwiek
informacja, którą właściciel lub obsługa Forum uzna za
niedokładną lub wulgarną, zostanie usunięta z lub bez
wcześniejszych uwag. Odpowiednie sankcje mogą zostać nałożone.
§ II. Pierwszy raz na
Forum
Pkt. 1
Zapoznaj
się z działem POMOC
Forum.
Pkt. 2
Podczas
pierwszego logowania na Forum należy przywitać się w dziale
"Poznajmy się".
Pkt. 3
Przed
zadaniem pytania użyj funkcji SZUKAJ.
Jest bardzo prawdopodobne, że interesujący Cię temat został już
poruszony na Forum.
Pkt. 4
Pisz
swoje pytania w odpowiednich działach - zwiększa to szansę na
uzyskanie odpowiedzi.
Pkt. 5
Temat
wiadomości powinien jednoznacznie nawiązywać do jej treści i jak
najdokładniej naprowadzać na treść i model auta, o którym mowa -
ułatwi to innym poszukiwania odpowiedzi. Nie próbuj robić
wrażenia, ukazując ogrom swojego cierpienia stosując zwroty typu:
POMOCY, POMÓŻCIE, RATUNKU, PROBLEM itp. Wątki o takich tematach
będą usuwane. Jak mądrze zadawać pytania możesz przeczytać
TUTAJ.
Pkt. 6
Posty
niezwiązane tematycznie z działem, w którym zostały umieszczone
(tzw. Off-Topic, inaczej „OT”) mogą być przenoszone, blokowane
lub usuwane bez żadnego ostrzeżenia.
Pkt. 7
Pisz
czytelnie, opisując w treści postu jak najdokładniej, czego on
dotyczy. Używaj znaków interpunkcyjnych, stosuj zasady poprawnej
pisowni.
Pkt. 8
Korzystaj
ze słownika ortograficznego (np. TAKIEGO), unikniesz pisania z błędami.
Pkt. 9
WIELKIE
LITERY oznaczają krzyk - nie nadużywaj ich.
Pkt. 10
Aby
coś wyróżnić możesz użyć pogrubienia, podkreślenia
lub kursywy - nie "wyróżniaj" tak całych postów.
Pkt. 11
Używanie
różnych kolorów wbrew pozorom nie czyni tekstu czytelniejszym.
Pkt. 12
Podczas
cytowania czyjejś wypowiedzi skracaj cytaty. Cytuj tylko te
fragmenty wypowiedzi, na które odpowiadasz.
Pkt. 13
Posty
naruszające powyższe zasady mogą zostać usunięte bez
ostrzeżenia.
Pkt. 14
Do
informowania moderatorów o nieprawidłowościach na Forum służy
opcja "Zgłoś do moderatora". Jednakże jej celowe
nadużywanie będzie karane. Decyzję czy opcja jest przez kogoś
używana z pożytkiem dla serwisu czy nadużywana podejmują
moderatorzy.
Pkt. 15
Pamiętaj,
że nie zawsze jest możliwe dla obsługi lub właścicieli Forum
zweryfikowanie poprawności wiadomości. Nie monitorujemy na bieżąco
wysłanych wiadomości, więc nie jesteśmy odpowiedzialni za zawarte
w nich treści. Nie gwarantujemy dokładności, kompletności czy
przydatności jakichkolwiek prezentowanych informacji. Wiadomości
wyrażają opinię autorów i niekoniecznie opinię tego Forum, jego
załogi lub właściciela Forum. Ktokolwiek uważa, że wiadomość
jest niezgodna z regulaminem, jest proszony o natychmiastowe
powiadomienie administratora lub moderatora Forum. Obsługa i
właściciel Forum zastrzega sobie prawo do usunięcia w rozsądnym
czasie łamiących regulamin treści, jeśli uznają, że usunięcie
jest konieczne. Jest to proces ręczny, więc nie możemy skasować
lub przeedytować wiadomości natychmiast. Te zasady mają
również zastosowanie do informacji o użytkowniku w jego profilu.
Pkt. 16
Za
zawartość wiadomości wysłanych przez Ciebie jesteś
odpowiedzialny/a wyłącznie Ty. Ponadto, wyrażasz zgodę na
rekompensatę i pozostanie nieszkodliwym dla właścicieli Forum,
jakichkolwiek powiązanych z tym Forum stron internetowych oraz jego
obsługi. Właściciel tego Forum zastrzega sobie również prawo do
ujawnienia twojej tożsamości (lub jakichkolwiek powiązanych
informacji zebranych w tym serwisie) w przypadku formalnej skargi czy
prawnych działań wynikających z Twojego użytkowania tego Forum.
§ III. Osoby
odpowiedzialne za Forum
Pkt. 1
Za
Forum odpowiedzialni są Moderatorzy i Administratorzy.
Pkt. 2
Moderatorzy
i Administratorzy mają zawsze rację w kwestii dotyczącej Forum.
Pkt. 3
Postaraj
się nie poddawać próbie ich wyrozumiałości i cierpliwości.
Pkt. 4
Ubliżanie
Moderatorom lub Administratorom skutkuje natychmiastowym zawieszeniem
konta.
§ IV. Kilka
istotnych zasad
Pkt. 1
Obrażanie
kogokolwiek na Forum (bezpośrednie, jak i w sposób zawoalowany)
oraz zachowanie agresywne wobec innych użytkowników jest
niedopuszczalne i będzie skutkowało ostrzeżeniem dla osoby
atakującej
Pkt. 2
Zabrania
się używania słów potocznie uznawanych za wulgarne
(przeklinania). "Wykropkowanie" przekleństwa jest również
przeklinaniem. Forum posiada automat cenzurujący słowa uznane za
wulgaryzmy. Za celowe próby oszukania mechanizmu cenzorującego
możesz zostać upomniany lub otrzymać ostrzeżenie od moderatora.
Pkt. 3
Wszelkie
treści polityczne czy religijne, choć nie są formalnie zakazane,
są na Forum bardzo niemile widziane. Decyzję czy takie treści
zostaną usunięte czy nie, każdorazowo podejmują w arbitralny
sposób moderatorzy.
Pkt. 4
Zabrania
się cytowania na Forum korespondencji prywatnej i rozmów (np.
wiadomości PW, GG, Skype, Facebook) bez zezwolenia autora cytowanej
treści.
Pkt. 5
Pytania
dotyczące łamania prawa (w tym poruszające kwestie nielegalnego
oprogramowania) będą blokowane lub usuwane.
Pkt. 6
Prośby
o podanie kodu do radia, podawanie takich kodów lub oferowanie
takiej usługi na Forum jest zabronione. Tematy o takiej zawartości
będą blokowane lub usuwane, a ich uczestnicy mogą otrzymać
ostrzeżenia.
Pkt. 8
Osoby
niereagujące na upomnienia, ustawicznie naruszające regulamin
Forum, otrzymają ostrzeżenia, a w dalszej perspektywie może zostać
im zablokowany dostęp do Forum.
Pkt. 9
Nie
nabijaj sobie ilości wiadomości wysyłając posty na prawo i lewo,
często bez większego związku z tematem. Wypowiedzi powinny mieć
charakter spostrzeżenia, uwagi, opinii a nie prowadzenia bezcelowej
rozmowy, którą można prowadzić przez wiadomości prywatne. Posty
niezwiązane z tematem i nagminnie przeszkadzające w trwającej
dyskusji na dany temat zostaną usunięte.
Pkt. 10
Rozmowy
prywatne, uwagi oraz spory personalne należy załatwiać poza Forum.
Posty z tego typu zawartością będą blokowane lub usuwane.
Pkt. 11
Nie
denerwuj się, jeżeli odpowiedzi na swoje pytanie nie otrzymasz od
razu. Nie każdy codziennie korzysta z Forum.
Pkt. 12
Jeśli
odpowiedzi nie ma przez dłuższy czas (do kilku dni), dopisz coś w
swoim temacie, żeby przypomnieć o nim. Jednakże nie wyciągaj
wątków sprzed paru miesięcy tylko po to, aby dodać jedną
niewnoszącą nic do tematu wypowiedź.
Pkt. 13
Jeżeli
kilka minut po wysłaniu posta chcesz jeszcze coś w nim dopisać,
użyj funkcji 'edytuj'. Nieprzestrzeganie tej zasady grozi
ostrzeżeniem.
Pkt. 14
Nie
dubluj tematów, tylko pisz w odpowiednim dziale. Zbędne posty
zostaną usunięte. Notoryczne powielanie tych samych tematów (lub
merytorycznie podobnych) będzie skutkowało ostrzeżeniami.
Pkt. 15
Na
Forum nie popieramy tematów związanych z tzw. „paleniem gumy”,
nielegalnymi wyścigami ulicznymi, łamaniem przepisów ruchu
drogowego, chamskim zachowaniem na drodze itd. Wątki o treściach
zawierających tego typu informacje (w tym relacje, zdjęcia, filmy)
będą blokowane lub usuwane, a autorzy dostaną ostrzeżenia.
Pkt. 16
Reklama
towarów i usług w treści Forum (poza działem 'Fora Sponsorowane'
i GIEŁDA),
zarówno bezpośrednia jak i pośrednia oraz wynikająca z kontekstu
wypowiedzi, bez wiedzy i zgody Zarządu i Administratorów jest
zabroniona. Za reklamę uważa się prezentację zdjęć, logotypów,
nazw własnych, ofert towarów i/lub usług i zachęcanie do
skorzystania z nich. Szczególnie, jeżeli jest to w formie wszelkich
tekstów reklamowych i odnośników linkujących do innych podmiotów,
firm, instytucji itd. m.in. w postach, podpisach wiadomości i
avatarach. Za reklamę nie uważa się podawania odpowiednich danych
(nazwa, adres, telefon) na prośbę innej osoby. W przypadkach
spornych czy wątpliwych nieodwołalną i ostateczną decyzję
podejmują moderatorzy. Posty zawierające treści reklamowe będą
usuwane, a autorzy dyscyplinowani do usunięcia z Forum włącznie.
Chęć kupna określonych towarów powinna być wyrażana również
tylko w dziale GIEŁDA.
Każdy użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z ZASADAMI
giełdy.
Pkt. 17
Osoby
i firmy chcące reklamować swoje usługi i produkty na Forum,
proszone są o kontakt z Zarządem klubu na adres
marketing@saabklub.pl
Pkt. 18
Wykorzystywanie
Forum do nagabywania oraz do budowania darmowej bazy danych
potencjalnych klientów w ramach prowadzenia własnej działalności
gospodarczej, będzie skutkować natychmiastowym usunięciem z Forum.
Pkt. 19
Zakazane
jest wykorzystywania Forum w celu zakładania innych forów
internetowych, klubów lub stowarzyszeń (zarówno formalnych jak i
nieformalnych) oraz ich reklamowania i prowadzenia do nich naboru
członków.
Pkt. 20
Zabrania
się zamieszczania w postach odnośników (linków) z opisem
wprowadzającym w błąd czytającego. W szczególności chodzi tu o
linki do wszelkiego rodzaju gier on-line, treści handlowych, treści
dla osób pełnoletnich, gdzie kliknięcie w odnośnik spowoduje
określone korzyści dla zamieszczającej go osoby. Wszelkie takie
posty będą usuwane, a autorzy otrzymają ostrzeżenia.
Pkt. 21
Moderatorzy
i Administratorzy mają prawo do przesuwania tematów do innego
działu, a także ich scalania, dzielenia, blokowania i kasowania bez
informowania o tym fakcie. Wątki oznaczone jako [HOT] mogą zostać
tymczasowo zamknięte bez ostrzeżenia w celu uporządkowania ich i
wyciągnięcia konsekwencji wobec osób, które złamały w nich
regulamin. Oznaczenie [HOT] otrzymują wątki rozwijające się
wyjątkowo dynamicznie, w których zachodzi zwiększona moźliwość
łamania regulaminu przez uczestników dyskusji.
§ V. Zasady
przyznawania ostrzeżeń
Pkt. 1
Każde
złamanie regulaminu Forum przez użytkownika będzie skutkowało
reakcją moderatora, zgodnie z poniższym schematem.
Pkt. 1.1 Ostrzeżenia
Pierwsze złamanie regulaminu – pierwsze ostrzeżenie.
Wpis w poście autora z przypomnieniem zasad panujących na Forum. W
końcu każdy może mieć chwilę słabości, jesteśmy tylko
ludźmi.
Drugie złamanie regulaminu – drugie ostrzeżenie.
Wpis w poście autora z przypomnieniem zasad panujących na Forum.
Cenimy sobie wyciąganie wniosków i pracę nad sobą.
Trzecie złamanie regulaminu – trzecie ostrzeżenie = ban.
Pkt. 1.2 Bany
Pierwszy ban – zablokowanie konta na tydzień pt: "Nie
może wysyłać wiadomości" - Użytkownik nie może
tworzyć nowych wątków, odpowiadać na istniejące, wysyłać
prywatnych wiadomości oraz oddawać głosów w ankietach. Zbanowany
użytkownik może nadal odczytywać prywatne wiadomości oraz wątki.
Drugi Ban – zablokowanie konta na miesiąc pt. "Nie
może się logować".
Trzeci ban – „Stała blokada konta” –
Konto zostanie zablokowane na stałe z jednoczesną blokadą IP,
adresu e-mail oraz nazwy użytkownika. W tym momencie znikasz z
naszego Forum, gdzie kulturę osobistą i szacunek dla innych cenimy
sobie ponad wszystko.
Pkt. 2
Przed
każdym z banów obowiązuje ta sama ścieżka ostrzeżeń z
wyjątkiem, gdy złamanie regulaminu dotyczy spamowania, floodowania,
reklamy, łańcuszków, piramid oraz podżegania. W takiej sytuacji
użytkownik zamieszczający takie treści zostaje zbanowany na stałe.
Pkt. 4
Moderator
przyznając ostrzeżenie użytkownikowi zobowiązany jest zamieścić
kolorem czerwonym informacje o powodzie takiego działania i
odniesieniu do regulaminu Forum w poście, który ów regulamin
naruszył. Post taki może zostać usunięty z Forum dostępnego
publicznie i przeniesiony do kosza moderowanego.
Pkt. 5
Istnieje
możliwość odwołania się od nałożonych banów na prośbę
zainteresowanego do zarządu Stowarzyszenia. Wnioski w tej sprawie
należy kierować na adres zarząd@saabklub.pl.
Odwołanie bezwzględnie musi zawierać uzasadnienie oraz wskazanie
merytorycznych argumentów uzasadniających.
§ VI. Informacje
techniczne.
Pkt. 1
Każdy
użytkownik zamieszczający linki do innych stron w postach, newsach
czy gdziekolwiek na stronach serwisu Saab Klub Polska, proszony jest
wcześniejsze sprawdzenie poprawności ich działania.
Pkt. 2
Każdy
użytkownik zamieszczający na stronach Saab Klub Polska jakiekolwiek
treści czy innego rodzaju utwory, winien być właścicielem praw
autorskich lub uzyskać zgodę na ich publikację od twórcy lub
właściciela praw autorskich do utworu. Każdy użytkownik
zamieszczający na stronach Saab Klub Polska jakiekolwiek treści czy
innego rodzaju utwory i będący właścicielem praw autorskich do
rzeczonych utworów, zgadza się na ich publikację i
rozpowszechnianie w formie elektronicznej w obrębie serwisu Saab
Klub Polska.
Pkt. 3
Jakiekolwiek
treści, do których powstanie zastrzeżenie o braku praw autorskich
do publikacji na stronach Saab Klub Polska, będą usuwane w trybie
natychmiastowym z serwisu Saab Klub Polska.
Pkt. 4
Każdy
użytkownik zamieszczający fotografie w dziale GALERIA
proszony jest o nie zamieszczanie zdjęć szerszych niż 640 pixeli.
Pkt. 5
Pamiętaj,
że z każdą wiadomością jest zapisywany twój adres IP na
wypadek, jeśli miał(a)byś zostać zbanowany/a na tym Forum lub
zaszłaby potrzeba kontaktu z twoim dostawcą Internetu. Może się
to zdarzyć tylko w wypadku naruszenia regulaminu.
Pkt. 6
Zauważ
również, że to oprogramowanie umieszcza w przeglądarce cookie,
plik tekstowy zawierający różne informacje (takie jak Twoja nazwa
użytkownika i hasło). Cookie jest używane tylko do utrzymania
użytkownika zalogowanego/wylogowanego. Oprogramowanie nie zbiera,
ani nie wysyła żadnych innych informacji z/do twojego komputera.
Pkt. 7
Konta
osób, które zarejestrowały się, ale nigdy nie zalogowały na
Forum, zostaną usunięte po upływie 7 dni od daty rejestracji.
Pkt. 8
Konta
osób, które nie napisały żadnego posta i jednocześnie nie
logowały się na Forum w ciągu ostatnich 12 miesięcy, będą
automatycznie kasowane z zachowaniem wcześniej napisanych na Forum
postów.
§ VII. Informacje
końcowe.
Pkt. 1
Rejestracja
i korzystanie z Forum oznacza akceptację niniejszego regulaminu bez
zastrzeżeń.
Pkt. 2
Każdy
użytkownik, który notorycznie będzie łamać regulamin zostanie
upomniany, a w szczególnych przypadkach będzie proszony o
opuszczenie Forum. W przypadkach spornych czy wątpliwych
nieodwołalną i ostateczną decyzję podejmują moderatorzy.
Pkt. 3
Każdy użytkownik Forum będący także członkiem Stowarzyszenia
Saab Klub Polska, który notorycznie będzie łamać regulamin
zostanie upomniany, a w szczególnych przypadkach zostaną
wyciągnięte konsekwencje klubowe w oparciu o zapisy zawarte w
STATUCIE
Stowarzyszenia Saab Klub Polska, z możliwością wydalenia ze
Stowarzyszenia włącznie.
Pkt. 4
Moderatorzy
mają prawo do kasowania, blokowania lub edycji postów, które są
niezgodne z regulaminem. W przypadku edycji post jest podpisywany
przez moderatora, który dokonał zmiany. Usunięte posty również
będą podpisywane przez osobę, która je usunęła i pozostaną w
koszu moderowanym. Wszelkie sytuacje, które nie są opisane w
Regulaminie będą rozstrzygane przez Moderatorów.
Pkt. 5
Saab
Klub Polska nie odpowiada za treści umieszczone w zewnętrznych
serwisach WWW, do których łącza zostały umieszczone w niniejszym
serwisie.
Pkt. 6
Niniejszy
serwis - jego wizerunek graficzny oraz zawartość są własnością
Stowarzyszenia Saab Klub Polska, a kopiowanie go w całości lub w
części wymaga uprzedniej zgody Stowarzyszenia.
Pkt. 7
Jeżeli
nie akceptujesz regulaminu nie rejestruj się lub poproś
administratora o skasowanie Twojego konta.
Życzymy
miłych chwil spędzonych na Forum,
Zarząd
Saab
Klub Polska
|