Start
SaabsUnited testuje 9-3 od NEVS Drukuj Email
16.03.2014.

Saaby 9-3N są już w sprzedaży od kilku miesięcy. NEVS udostępniło oczywiście kilka egzemplarzy do testów dla prasy i innych mediów w Szwecji. Jedno z aut trafiło do Tima – redaktora bloga SaabsUnited, który opublikował na stronie pierwsze wrażenia z jazdy nowym Saabem. Przeczytajcie.

Saab 9-3N
Fot. SaabsUnited.com

Przypomnijmy, że 9-3N Aero to lekko zmodyfikowany 9-3 Griffin z ostatnich roczników modelowych GM. Auto ma dobrze znany, 220-konny silnik i jest dość dynamiczne, aczkolwiek jak możemy przeczytać w teście – zostało zestopniowane dla uzyskania jak najmniejszego zużycia paliwa.

„Jedną z pierwszych rzeczy, jakie zauważyłem, była redukcji do niższych biegów, niż jestem przyzwoczajony, podczas przyspieszania. Gdy jadąc poniżej 50 km/h chciałem zwiększyć prędkość, musiałem wbić trójkę, a nieco wolniej nawet dwójkę” - pisze Tim. „Szósty bieg jest bezużyteczy przy prędkościach poniżej 100km/h. Jest w porządku co najwyżej na płaskiej drodze, ale na najmniejszym wzniesieniu silnik 'prosi' o redukcję, choć powyżej 110 km/h sprawdza się dobrze jako bieg „trasowy”. Ale nawet wtedy, jeśli chcesz przyspieszyć, musisz zredukować bieg do 5 albo 4.”

Saab 9-3N

Auto produkowane pod banderą NEVS nie straciło Saabowego charakteru. Są nawet elementy, w których 9-3N robi lepsze wrażenie, niż poprzedni model. „Silnik jest bardzo responsowny i czuć jego moc, ma dużo momentu we właściwych miejscach. Prowadzi się jak prawdziwy SAAB, dokonano wielu drobnych poprawek i generalnie jest nieco sztywniejszy, niż poprzednie Aero i jedzie pewniej, ale nie ma niewygody nawet na kiepskich drogach.”

Jedną z tych rzeczy, które natychmiast wychwycili fani po pierwszych zdjęciach 9-3N, były nowe fotele. Zniknęły słynne zagłówki, a i siedziska wydawały się wyraźnie krótsze, ale na szczęście wciąż siedzi się wygodnie. Tim porównał miękkość i trzymanie foteli do tych ze starego 9-5. I dodał: „Nie miałem problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji, choć siedzenia są trochę krótsze i podparcie nóg mogłoby być lepsze, mogę sobie wyobrazić że panie czują się idealnie.”

Saab 9-3N

Test ujawnił też, że część wprowadzonych przez NEVS zmian – zwłaszcza tych w zestrojeniu silnika i skrzyni – przyniosła dość zaskakujący efekt. „Przejechałem w sumie 332 kilometry po autostradach / drogach miejskich z różnymi ograniczeniami (50 / 70 / 90 & 110 km/h) w różnych proporcjach, z dozwoloną prędkością. Komputer pokładowy wskazał zużycie 6 litrów / 100 kilometrów, ale rzeczywiste zużycie paliwa wyniosło 4,92 litra / 100km. Biorąc pod uwagę, że jest to 12-letni samochód benzynowy, muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem!” - pisze Tim.

I co powiecie na takie 9-3 – równie wygodne, odrobinę wolniejsze za to bardziej oszczędne? Taka jest filozofia NEVS, według której auta powinny być możliwie najbardziej ekologiczne. Fani starych, mocnych Saabów mogą jednak spać spokojnie. W przygotowaniu jest wersja Hirsch, która ma osiągać ok. 260KM. A cały tekst Tima możecie przeczytac w oryginale na stronie SaabsUnited: NEVS SAAB 9-3 Aero: The test drive, Part 1.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Złap nas w sieci


Fanklub 2010

Logowanie

Witaj Gość.






Nie pamiętam hasła!
Konto? Zarejestruj mnie!
 
Advertisement
Advertisement

Sonda

Jakiego koloru jest Twój Saab?
 

Wiadomości Klubowe

Artykuły Techniczne

© 2007-2015 Saab Klub Polska